Vad är detta???

Har matte blivit alldeles tokig???
Det tänkte nog Ozzy och Buddy för drygt en vecka sedan...
Nu vid 5:e tillfället. (ca 2-3 ggr per vecka är planerna)
"Lunkar" de på som de inte gjort annat.
Utan att varken dra eller streta...

  

Det är Ozzys förtjänst att matte fått "fnatt". Ozzy kan inte cykeltränas. Asfalt gör att han haltar.. han har problem med en tå...
Så vad gör man när man inser att hunden MÅSTE ha bättre kondition speciellt vid uppletandet...
Jo lite motvilligt var jag iväg och köpte mig ett par löpar skor!  
DYRA var de, så nu måste de användas!!!
Sen skadar det nog inte att matte får lite bättre kondis hon heller...
Jag har dessutom en löpartokig dotter som försöker övertala mig att så småningom springa ett lopp med henne???
Ja, ja vi får väl se....en sak i taget...
Jag har hittat ett riktigt trevligt ställe att springa på.
En dag var bommen upplåst så jag körde in för att mäta lite avstånd... tack och lov blev jag inte innlåst!



En kohage mitt i skogen...det är mitt 2,5 km´s märke.
Vackert och rofyllt är det att springa i dessa omgivningar!



3 km...ett av alla jakt torn.



en liten bro...



Strax efter en av alla tunnlar har jag faktiskt sprungit 4 km...utan att stanna!!! 
DET har ALDRIG hänt tidigare i mitt liv!
I skolan sprang jag nog som mest 2,5 km på gympan...under tvång! Inget jag gillade då...
Det är väl ca 25-30 år sedan....




Nu går vi lite...inte stanna.... hundarna måste ju få kissa....



Vi såg en hel hop med hjortar...ca 9 stycken...men på ganska långt håll...tack och lov.
Förra gången såg vi en älg!



Vatten!!! Buddy tänker nästan dyka!


 
 BUDDY POJKEN


OZZY GUBBEN




Gissa vad som hände då vi kom till mitt 2,5 km märke ....efter att ha gått 3,5 km... jag sprang igen hela vägen till bilen. TOTALT 6,5 km löpning av en mil. Gammal som man är....

Och snart är det midsommar....
och sedan är det bara några dagar till att arbeta, 
därefter en efterlängtad semester!!!
En semester då jag ska slöa...träna lite hund och springa...på.
Någon liten tur med husvagnen blir det nog också.
Sonen den sista hemmavarande...18 år om en vecka...får bli husvakt!
Han och tjejen har nyligen varit lägenhets och katt vakt till ena storesyrran...
skönt att få rå sig själva tycker de nog!

Han är inte allt för pigg på att följa med...längre...Konstigt???
Nej helt i sin ordning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0