Att man inte ger upp???

Först ett STORT GRATTIS till Peder och Kicken som på sin första Elitspår tävling i Västerås fick certpoäng!!!



Bilden är från Kickens Korning.

Själv så var jag 26:e reserv! Kan inte anse mig ha tur på lottning precis.
Reserv även i eskilstunas dubblerade helgtävling...7:e reserv...
ska man ladda för tävling eller inte??? för att sedan bli besviken...
Inget glas vin på kvällen, OM telefonen skulle ringa. Men nej då...
Reserv även nästa helg i Nora.
Nu får jag nog ta tag i lydnaden i stället. Börjat träna sitt i grupp lite smått...
Jag har inte tävlat lydnad sedan innan Ozzys långdragna skada.
Efter det har jag bara riktat in mig på "Brukset".

Tina med Lizzie hade turen på sin sida vid lottningen till Eskilstuna. Hon var ordinarie på söndagen.
-Ska du inte hänga med?
-Nej jag tror inte jag blir något positivt sällskap.
Dålig kompis man är!!!
Men jag erkänner: 
 "Smått" nedstämd känner jag mig då jag även hela förra hösten försökt komma med på tävling.
Dessutom trött, sliten, pencilin i kroppen....och jag som älskar att sova länge på mornarna...

EN tävling blev det den sista innan vintern.
på den enda tävlingen hände det som jag aldrig trodde kunde hända!
Ozzy kom inte ens ut ur rutan!!! Va??? Aldrig hänt på träning!!!
Bara att åka hem igen!
Men felet var tyvärr mest mitt!
Upptaget gick i bakkant på rutan och jag vet inte vad jag tänkte på då jag envisades med att backa bak till sändningsstället på rutan och skickade om Ozzy därifrån  flera gånger!!!
Inte något jag brukar göra. Hjärnsläpp!!!
-Tiden är ute!
Jag gav inte Ozzy en chans då han aldrig nådde ut på djupet i rutan.
Varför stod du inte kvar i rutan? frågade spårläggaren mig sedan.
-Jaa varför???
Tävlingen var dessutom utanför västerhaninge, vid berga naturbruksgmnasium.
Lång väg genom Stockholm...ensam. Kallt mörkt och blixthalka!!!
Jag som inte vill köra genom Stockholm själv.
Mannen skulle jobba, så han köpte en GPS till mig. 
Men vad den inte visste var att nynäshamnsvägen nyligen byggds om.
-Sväng av på höger avfart!
-Finns ingen väg till höger!!!
Jag ser naturbruksgymnasiet försinna bakom mig.
-Gör en U sväng om möjligt!!!
Jaha men vart då???
Jag kom fram tillslut, 5 min innan start med andan i halsen!!!
Jag hann...och kom fram... bara för att sedan få vända om hem igen. 
Snacka om en helt förstörd dag!!!
OCH ändå fortsätter man att anmäla sig till nya tävlingar??? 



Lizzie fick fullt på spåret!!!
Bra lydnad!!!
Här luktade det av det sista Certet....
Härligt!!! 
Sms kontakt...
Hon 0 uppletandet???
Skojar du Tina???
Läs mer om det på Tinas blogg
http://www.bluewingfires.com/



Våren är i allafall här...och snart sommaren!!!
 


Kommentarer
Postat av: Tina & co

Krya på dig,,,nu blir det nog din tur på banan:-D Håller i alla fall tummarna väldigt mycket för dig:-)

Häärlig bild på Lizzie!

Kram o Natti natti!

2010-05-10 @ 22:24:28
URL: http://www.bluewingfires.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0